تهویه مطبوع را بهتر بشناسید
نوشته شده توسط : شرکت بازرگانی بارمان

تعریف تهویه مطبوع

 

تهویه مطبوع یا هوا رسانی دلپذیر یا هوایش دلپذیر شاخه‌ای از مهندسی مکانیک است که معنی آن یعنی انجام عملیاتی روی هوا تا بتوان شرایط هوای محل موردنظر را برای زیستن، کار کردن یا عملیات صنعتی معین، راحت و بهداشتی کرد و به حد مطلوب برسانیم. یک سیستم مناسب تهویه با هدف کنترل دما، رطوبت و کیفیت هوای ساختمان ایجاد می‌شود و هدف از کنترل این پارامترها ایجاد یک فضای راحت است که بتوان در آن به امور شخصی و کار پرداخت. شرایطی را که تهویه مطبوع باید در داخل محل زندگی فراهم نماید و برای انسان لذت بخش و مطلوب است دمای 22 درجه‌ی سانتی‌گراد و رطوبت 50%می‌باشد. 

 

اجزای تشکیل‌دهنده‌ی یک سیستم تهویه‌ی مطبوع

 

  • منابع حرارت
  • منابع برودت
  • مخزن انبساط
  • پمپ‌ها
  • دستگاه‌های رطوبت‌گیر
  • کویل‌ها
  • فن و هواکش‌ها

انواع سیستم‌های تهویه مطبوع  از نظر درجه‌ی حرارت را بشناسید



تهویه مطبوع زمستانی یا سیستم تک فصلی گرم‌کننده


سیستم‌های گرمایشی مانند شوفاژ با دیگ آب گرم یا پکیج دیواری فقط قابلیت گرمایش هوا در فصول سرد سال را دارد. سیستم‌های حرارت مرکزی نوعی از این هستند. به غیر از انواع سیستم‌های حرارت مرکزی، وسایلی مانند بخاری‌ها و شومینه‌ها نیز، برای این منظور بکار می‌روند که البته دارای نواقص بسیار نسبت به سیستم‌های حرارت مرکزی هستند.

 

تهویه مطبوع تابستانی یا سیستم تک فصلی سردکننده


سیستم‌های سرمایشی مانند کولرگازی، اسپلیت (نوع فقط سرد) و کولر آبی که فقط توانایی سرد کردن هوا در فصول گرم سال را دارد، بر اساس عملکرد انواع سیستم‌های تبرید کار می‌کند و انواع مختلفی دارد.

 

تهویه مطبوع سالانه یا سیستم دو فصلی گرم و سردکننده


سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی مانند چیلر، مینی چیلر، فن کویل، سیستم VRF، و هواساز قابلیت ایجاد سرمایش در فصول گرم و گرمایش در فصول سرد سال را داراست. در این سیستم یا از مجموع دو سیستم تابستانی و زمستانی در کنار هم و یا از یک سیستم یکپارچه‌ی دو فصلی برای تهویه مطبوع ساختمان استفاده می‌شود. 

 

 

تهویه مطبوع هوای تبخیری


شرکت بین المللی سیلیلی موفق به به بزرگترین سفارش جهان برای تهویه مطبوع هوای تبخیری شده است، که در حدود ۵۰،۰۰۰ دستگاه تهویه مطبوع استرالیایی است که در شهر چادری مینا واقع در عربستان‌سعودی نصب شده‌اند که باعث می شود زائران خنک شوند. تهویه مطبوع هوای تبخیری نتایج تماشایی را در برابر مجموعه‌ای جامع از معیارها که شامل بهره‌ وری انرژی، قابلیت اطمینان، عملکرد و اثرات زیست ‌محیطی کم، ارایه داده است.  Breezair کم صداترین، خنک ‌کننده ترین با مصرف انرژی بهینه در جهان است که هوای پاک و تصفیه‌ شده را فراهم می‌کند. بر خلاف تهویه خنک ‌کننده، هوای خنک آن، پوست بینی یا چشم‌ها را خشک نمی‌کند. با کارایی بالاتر و استفاده انرژی کمتر، همراه با فواید سلامتی اضافه‌شده که با آوردن هوای تازه به جای اینکه هوای کهنه را بازیافت کنند، مداوم به داخل یک اتاق؛ عمل می‌کنند، این عوامل به Breezair کمک کردد تا بعنوان بهترین انتخاب شوند .

 

آدرس سایت

 

tahvienovin.ir 





:: برچسب‌ها: مصرف انرژی بهینه , سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی , فن کویل , سیستم VRF ,
:: بازدید از این مطلب : 255
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 21 آبان 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: